Opel GT klub Danmarks bestyrelses arbejdsopgaver.
Formand:
Løbende: Lede bestyrelsesmøder
Tegne GT Klubben udadtil og indadtil
Gennemgå månedsvis regnskab/kassekladde med kasserer
Udfærdige leder sammen med næstformand til GT NYT
Udarbejde en dagsorden til bestyrelsesmøderne og sørge for at alle kan deltage i samarbejde med sekretær.
Overordnet ansvar for at tage action på de opgaver der kommer samt uddelegere disse, så bestyrelsen og suppleanter fungerer som et team.
Initiere at bestyrelsen har et godt grundlag for at træffe beslutninger til gavn for klubbens ve og vel
Initiere at der er et konstruktivt og fornuftigt teamsamarbejde i bestyrelsen.
Hvert år: Gennemgå årsregnskab med Kasserer(ca. 1. juni)
Gennemgå Budgetudkast + kontingent forslag med kasserer (ca. 1.juni)
Samle regnskab m. rev. Balance og budget fra kasserer (gerne 1 PDF dok) samt udsende det med dagsorden og indkalde til bestyrelsesmøde for godkendelse. (Juni)
Indkalde til generalforsamling – sendes til webmaster som udsender som nyhedsbrev
Inden generalforsamlingen – sikre at der er kandidater til alle poster, aftale med dirigent, sende køreplan for generalforsamling, udarbejde beretningen.
På generalforsamlingen – byde velkommen, udpege dirigent, afholde beretning.
Bestyrelses beretning sendes til redaktøren der lægger den på hjemmesiden + GT Nyt.
Indkalde til vores eget træf sammen med webmaster samt udsende indbydelse til udenlandske klubber og deltagere.
Ved vores træf – hilse på alle, byde velkommen (efter aftale med træfudvalget) Karl Smart under festmiddag mv.
AD-Hoc: Godkende udlæg foretaget af kasseren via egen konto
Besvare mails der modtages fra hjemmesiden
Reagerer på henvendelser fra virksomheder, journalister, klubber m.v.
Udsende velkomstmail til nye medlemmer + efterfølgende tlf. kontakt.
Godkende budget til årets træf sammen med kasseren og bemyndige 1 person der kan tegne klubben med indgåelser af aftaler omkring træffet – jvnf. træfbogen
Kommunikation/kontakt til Opel Alt IG
Kommunikation/kontakt til Dachverband .
Om økonomisk muligt at deltage i Dachverband møde 1 gang årligt.
Forlænge klubbens registrering ved erhvervsstyrelsen (gjort oktober2020) (3 år)
Næstformand:
Træde til ved formandens fravær eller om nødvendigt indtræde som formand til en ordinær eller ekstraordinær generalforsamling, så klubben ikke står uden ”ledelse”.
Være medskribent på leder til GT Nyt
Deltage i det almindelige bestyrelsesarbejde og øvrige arbejdsopgaver
Kasserer:
Bogføre regnskab fra d. 1. juni – 31. maj. Afstemme med drifts- og kapitalkonto med bank og medlemsliste og sende det til formanden til godkendelse med diverse kontoudtog for maj måned.
Ringe til Revisor medio maj for revision først i juni. Når regnskabet er godkendt af revisor sendes hele regnskabet og budget med underskrevet balance til bestyrelsen, det gør formanden.
Ved ny bestyrelse eller udskiftning af et bestyrelsesmedlem. Indsendes ny dokumentation med Pas eller kørekort og sundhedskort til banken og Mobile Pay erhvervsafdeling.
Sammen med udlæg til Træf (Traileransvarlig fylder forplejning i trailer, kommer opkrævning på leje af plads til trailer. Forsikring kommer med post og skal betales ca. 1. oktober. På Eboks kommer fra skat vedr. registreringsafgift på trailer som skal betales ca. 1. nov. Eboks godkendt medarbejderunderskrift. (formand)
Mobile Pay betales med XX kr. hver anden måned af mig. (XX kr. pr. måned). Formanden godkender ved overførsel til mig.
Udsende mail til medlemmer sidst i august om betaling af kontingent senest 1. okt.
Afstemmer medlemslisten med driftskonto.
I august kommer der fra Dachverband mail om hvor mange medlemmer vi er. Der kommer senere hvor meget vi skal betale pr. medlem.
Alt Opel GT betales abonnement XX euro i december.
Dachverband betales XX euro i abonnement 1. januar.
Alle tilmeldinger samt betalinger til træf kommer til kassereren. Kassereren betaler til hotellet efter træffet.
Diverse udlæg til træfudvalg som sender bilag og mail til mig.
Nye medlemmer indmeldes af kassereren når der er betalt kontingent og slettes, eller der er en længere restance.
Deltage i det almindelige bestyrelsesarbejde
Opel GT redaktør og Facebook redaktør:
I klubben har vi en hjemmeside samt en Facebook side.
Klubbens officielle side – vores hjemmeside ”Opel GT Klub Danmark” bliver brugt som det officielle talerør. Det er hovedsagelig en vejs kommunikation. Dvs. det er kun administrator, der kan lægge ting op på denne side. Som feks. Læserartikler. . Denne side bliver brugt til at promovere klubben og ikke mindst Opel GT. Det er her vi reklamerer for arrangementer i klubben eller andre med tilknytning til veteranområdet. Det er her vi lægger billeder op mv.
Den åbne gruppe - Opel GT Klub Danmark – er et åbent forum på Facebook, som ALLE kan lægge GT relaterede ting op. Gruppen bruges til tekniske spørgsmål, reklame for arrangementer, køb og salg af biler og reservedele og generelt kontakt og dialog med andre gt ejere og interesserede.
Deltage i det almindelige bestyrelsesarbejde
Sekretær: Sekretærens opgaver er at udarbejde referater fra bestyrelsesmøder samt generalforsamlingen samt udsendelse af dette til bestyrelsesmedlemmer. Desuden at uploade generalforsamlings referat på vores hjemmeside.
At sammen med formanden at udarbejde dagsorden til bestyrelsesmøder
samt generalforsamling samt sammen med det af bestyrelses godkendte regnskab, budget samt dagsorden for generalforsamling at tilse og udsende dette til medlemmerne via vores hjemmeside.
Indkalder bestyrelsesmedlemmer til bestyrelsesmøder enten via online link eller fysisk i samarbejde med formanden og resten af bestyrelsen.
Deltage i det almindelige bestyrelsesarbejde
Menige medlemmer af bestyrelsen:
Deltager i det almindelige bestyrelsesarbejde og arbejdsopgaver på lige fod med de øvrige bestyrelsesmedlemmer, dog uden stemmeret.
Følg os her: